Generowanie leadów z ASC+ w Meta Ads? Tak, da się. Advantage+ Shopping (ASC+) jest kampanią dostępną w ramach systemu reklamowego Meta Ads. To zautomatyzowany rodzaj kampanii, podobny do Google Performance Max, dedykowany głównie dla e-commerce.
Think outside the box
Opinie na temat ASC+ są podzielone – ma swoich zwolenników i przeciwników. My postanowiliśmy wyjść poza schemat i przetestować jej skuteczność nie tylko w kontekście e-commerce, ale także w kampanii leadowej. Wdrożyliśmy kampanię dla jednego z naszych klientów, który borykał się z wyzwaniem skalowania kampanii i pozostania w akceptowalnym CPL-u. Odkryliśmy, że ASC+ jest doskonałym narzędziem również dla pozyskiwania kontaktów. Dobra konfiguracja ASC+ pozwoliła nam zwiększyć średni tygodniowy wolumen leadów o 46%, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu za leada o 9%.
Jak to wygląda od strony technicznej?
Przecież kampania może być optymalizowana tylko pod sprzedaż (tj. zdarzenie Purchase Pixela/API Meta). Ale przecież zdarzenie możemy wykorzystać do otagowania formularza leadowego na stronie WWW. Dzięki temu kampania ASC+ będzie traktować wypełnienie formularza jak sprzedaż i świetnie poradzi sobie również w kampanii leadowej.