Citi Handlowy
Poznaj szczegóły pierwszej polskiej kampanii wykorzystującej YouTube Director Mix dla sektora finansowego.
Analiza dotychczasowej działalności w mediach
Reklamowanie produktów finansowych jest obarczone wieloma ograniczeniami związanymi z KNF. Dla nas nie jest to jednak przeszkoda! Od lat współpracujemy z bankami i instytucjami finansowymi, a nasze kampanie są nie tylko tylko efektywne, lecz także doceniane przez ekspertów. Kampania „Tyle korzyści za 0 zł miesięcznie” to przykład skutecznego wykorzystania potencjału nowoczesnych mediów.
Nasza misja, czyli co chcieliśmy osiągnąć
Promocja karty City Cimplicty stanowiła główny cel kampanii – zarówno w kontekście zwiększenia wolumenu sprzedanych produktów, jak i zbudowania długotrwałych relacji. Właśnie ten drugi czynnik stanowił szczególne wyzwanie. W kampaniach akwizycyjnych wykorzystywane były dotychczas oferty z różnymi bonusami. Takie oferty sprzedają karty, ale nie zachęcają do ich używania długofalowo.
Skupiliśmy się na kluczowej zalecie karty Citi Simplicity, czyli programie Citi Specials. Oferuje on zniżki i bonusy przy zakupach u ok. 300 partnerów, co przyczynia się bezpośrednio do realizacji płatności kartą oraz budowania relacji.
Strategia w praktyce: kroki, które podjęliśmy
Wspólnie z City Handlowy przygotowaliśmy kampanię skoncentrowaną wokół 5 pasji: podróży, kulinariów, rozrywki, zakupów i sportu. Do tego wykorzystaliśmy – jako jedni z pierwszych w Europie oraz jako pierwsi w sektorze usług finansowych w Polsce – narzędzia YouTube Director Mix. W trakcie współpracy wykorzystaliśmy ponad 250 wersji reklam video. Strategia naszych działań została oparta o precyzyjne i kontekstowe wykorzystanie zapytań użytkowników Google oraz Youtube, które promują benefity skoncentrowane wokół pasji.
Efekty, a nawet znacznie więcej!
Powiedzenie, że kampania okazała się strzałem w 10 to wręcz niedopowiedzenie! Wygenerowała ona ponad 6,5 mln wyświetleń u 1,5 mln użytkowników. Jednocześnie kampania efektywnie podniosła działania na różnych etapach ścieżki zakupowej, co potwierdziły badania Brand Lift; uzyskaliśmy niemalże 30% wzrost ad-recall oraz ponad 10% wzrost rozważenia zakupu.
Kampania zdobyła srebro w kategorii: Video Mixx Awards Europe 2020 oraz 2 nominacje Golden Arrow!