Przejdź do treści
Najnowszy

Festiwal SEO 2025 – relacja z branżowego święta

Marcin Opolski
Marcin Opolski
20.10.2025
4 minuty czytania
Udostępnij wpis:

10 października obyła się w Katowicach 13. edycja Festiwalu SEO – najstarszej polskiej konferencji dotyczącej pozycjonowania. Byliśmy tam i my, by wymieniać doświadczenia z innymi specjalistami. A okazji, by się czegoś dowiedzieć, było całkiem sporo!

SEO jest pełne paradoksów

Sebastian Heymann opowiedział o szeregu niestandardowych zjawisk w SEO. Pierwszym z nich jest brand pollution, czyli sytuacja, gdy Google miesza informacje na temat różnych marek w jedno. Kolejnym są chwilowe skoki widoczności powodowane opóźnieniami w reindeksacji witryny. Omówione zostały również problemy z błędnym rozumieniem grafik przez wyszukiwarkę, wynikającym z niedopasowanego tekstu wokół obrazu. Na koniec Sebastian omówił, dlaczego w procesie indeksacji strony nie zawsze szybciej znaczy lepiej.

Specjalista SEO powinien znać patenty Google

Rafał Borowiec opowiedział, jak analizując patenty Google, można przewidzieć zmiany w algorytmie wyszukiwarki. A ponieważ wszyscy mamy dostęp do LLM-ów, studiowanie dokumentów nie jest już tak czasochłonne, jak kiedyś. Dodatkowo Rafał omówił też kilka najważniejszych informacji wynikających z tego typu materiałów, w tym sposoby, w jaki Google ocenia wiarygodność informacji i czynniki behawioralne, czy wyrównuje rankingi za pomocą tzw. twiddlers.

Co zrobić, by audyt SEO został wdrożony?

Szymon Słowik mówił o problemie znanym większości specjalistów SEO – opóźnieniom we wdrożeniach audytów, czy wręcz ich ignorowanie. Szymon zaproponował rozwiązanie poprzez tworzenie materiałów z listą najważniejszych punktów i jasnym opisywaniem, jak te zmiany wpłyną na biznes.

Rozszerzenie domeny ma znaczenie, nie tylko dla SEO

Akcent z Sales&More, czyli Marcin Opolski, czyli ja 😊. Omówiłem pułapki i zagrożenia związane z rozszerzeniami domen internetowych. Choć pozornie to drobiazg, w praktyce może mieć konsekwencje dla procesów SEO, dostarczalności e-maili, czy wiązać się z problemami na poziomie prawnym. W trakcie prezentacji poruszyłem też przypadki skrajne, jak utrata tysięcy domen .EU przez Brytyjczyków, czy procesy wygaszania niektórych domen krajowych. Czy to istotne? Tak, jeśli planujecie ekspansję zagraniczną. nie tylko wtedy, więc zawsze warto konsultować się ze specjalistą.

W Sales&More w przypadku kampanii międzynarodowych uwzględniamy ten i wiele innych czynników. Jeśli działasz na rynkach zagranicznych i szukasz ekspertów SEO, skontaktuj się z nami 😊.

Jak duże firmy wybierają agencję SEO?

Natalia Paciorek i Grzegorz Majchrzak zrelacjonowali sposób, w jaki duży inhouse oceniał oferty agencji interaktywnych, które miały wesprzeć pracę wewnętrznego działu SEO. Materiał niezwykle interesujący i pouczający, zarówno dla agencji, jak i dla firm, które ich szukają. Najważniejsze wniosek, jaki z niego płyną? Naprawdę spore znaczenie ma to – czy agencja interesuje się biznesem klienta 😊.

Jak dostać się do AI Overview?

Jan Kawecki omówił, jak można walczyć o obecność w AI Overview. Zwrócił przy tym uwagę na rolę rankingów i zaproponował metodę, dzięki której zestawienia i toplisty mogą pełnić swoją funkcję, jednocześnie nie budząc kontrowersji.

Link building może przebiegać sprawniej

Tomasz Tymiński omówił metody usprawnienia procesu doboru portali, na których pozyskuje się publikacje tworzone na potrzeby SEO. Zwrócił przy tym uwagę, jak zadbać o to, by proces ten uwzględniał potrzeby GEO oraz jak unikać błędnych decyzji.

Kim będą specjaliści SEO za dwa lata?

Paweł Sokołowski przedstawił prognozę przyszłości branży SEO i ewolucji ról specjalistów. Temat niezwykle interesujący dla branży, bo… SEO nie umiera. SEO się zmienia 😊.

Jak wyciągać wnioski z nieudanych procesów?

Milena Fietko przedstawiła case study nieudanej migracji strony. Nieudanej, gdyż przy jej przeprowadzaniu zignorowano zalecenia SEO. Proces jest w trakcie działań naprawczych, a cała historia prowokuje do wielu przemyśleń na temat komunikacji pomiędzy różnymi działami.

AI Ovierview nie musi być zagadką

Na zakończenie Maciej Chmurkowski omówił wyniki badania wyników wyszukiwania pod kątem korelacji pomiędzy obecnością stron w przeglądach AI, a ich zawartością. Materiał niezwykle cenny, ponieważ opierający się na danych. I przynoszący ciekawe wnioski do wdrażania już teraz w trakcie optymalizacji.

 

Źródło zdjęcia głównego: Silesia SEM