Strona główna Organiczna budowa świadomości marki Usługi / Generative Engine Optimization (GEO)

Generative Engine Optimization (GEO)

Czy opłaca się inwestować w SEO z pominięciem GEO, czyli optymalizacji treści pod wyszukiwarki oparte na sztucznej inteligencji? Google za pomocą funkcji AI Overview już odpowiada Twoim potencjalnym klientom, zanim zdążą przejść na stronę. Od korzystania z wyszukiwarek i czatów opartych na algorytmach AI odwrotu nie będzie. Te platformy stają się dla wielu osób pierwszym źródłem informacji, takim jak do niedawna była jedynie wyszukiwarka Google.

Czym różni się GEO od SEO?

Celem zarówno SEO, jak i GEO jest zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Z tym że SEO skupia się na wynikach organicznych w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing . Natomiast GEO koncentruje się na wynikach generowanych przez duże modele językowe (LLM).

  • Dzięki SEO użytkownik trafia na stronę z linku w wynikach wyszukiwania, a poprzez GEO otrzymuje jedną, pełną odpowiedź z różnych witryn.
  • SEO kładzie nacisk na słowa kluczowe, pozyskiwanie linków z portali zewnętrznych, optymalizację techniczną strony; z kolei GEO – na wiarygodne treści, które odpowiadają na konkretne pytania i mają czytelną strukturę.
  • Publikacje w serwisach zewnętrznych zoptymalizowane pod SEO powinny zawierać przede wszystkim link do Twojej strony. Dla widoczności pod GEO istotniejsze są informacje o marce lub produkcie.

Jakie są podobieństwa?

Inwestowanie w SEO wpływa na pewne obszary GEO i odwrotnie. W obu strategiach są wspólne punkty, które mogą się wzajemnie wzmacniać.

  • W realizowaniu celów SEO i GEO pomagają wysokiej jakości, przydatne dla użytkowników treści, zgodne z kryteriami E-E-A-T ( Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), do których to zalicza się np. opinie ekspertów i powoływanie się na wiarygodne dane.
  • Optymalizacja SEO i GEO wykorzystuje Long Tail Keywords, czyli precyzyjne, złożone frazy kluczowe, które często mają formę pytań zadawanych przez użytkowników.
  • Zaktualizowane treści na stronie i nowe publikacje wzmacniają widoczność zarówno w wyszukiwarce Google, jak i AI Overview oraz na innych platformach AI.

 

Dlaczego warto inwestować w GEO?

Generative Engine Optimization nie zastępuje SEO, ale uwzględnia sposób, w jaki klienci obecnie docierają do informacji.

Strona jako źródło dla AI

Twoja strona może stać się źródłem informacji, z którego korzystają platformy AI – wraz z odpowiedzią wyszukiwarka generuje link do strony.

Szerszy zasięg

Optymalizacja pod GEO obejmuje m.in. Perplexity, ChatGPT czy Google Gemini, a to oznacza, że dzięki niej rozszerzasz zasięg poza Google.

Wzmocnienie działań

Dzięki GEO dopasujesz obecne treści i działania SEO do wymagań algorytmów AI.

Mierzalność

Mimo że GEO wciąż się rozwija i zmienia, to efekty optymalizacji pod wyszukiwarki generatywne możemy mierzyć, np. za pomocą Google Analytics, w którym monitorujemy źródło ruchu na stronie.

Przewaga nad konkurencją

Zanim inni będą działać, Twoja strona już może zacząć się pojawiać w wynikach AI jako główne źródło – dzięki temu masz szansę dotrzeć do nowych klientów.

Co wchodzi w zakres współpracy?

1

Audyt i zalecenia

Otrzymasz listę proponowanych zmian na podstawie analizy Twojej strony. Na naszej liście audytowej jest aż 130 punktów i żadnego nie pomijamy.

2

Optymalizacja onsite

Wprowadzimy zmiany na Twojej stronie z myślą o widoczności w generatywnych wyszukiwarkach.

3

Optymalizacja offsite

Przygotujemy treści zoptymalizowane pod GEO, które opublikujemy na serwisach zewnętrznych.

4

Dalsze działania

Będziemy działać przez kolejne miesiące zgodnie z planem, na bieżąco analizować wyniki i reagować na zmiany w algorytmach GEO.

Działamy strategicznie i technicznie

Wykonamy audyt, przygotujemy plan publikacji i treści, a Twoi specjaliści wprowadzą rekomendowane zmiany techniczne.

Jeśli nie masz zasobów na wdrożenia we własnym zakresie, możesz przekazać nam dostęp do swojej strony, a my zajmiemy się wszystkim.

Przeczytaj również:

Interesuje Cię temat Generative Engine Optimization?

Search Engine Optimization (SEO)

Czytaj więcej

Conversion Rate Optimization (CRO)

Czytaj więcej

Content Marketing

Czytaj więcej