FeedGen to narzędzie typu open source wykorzystujące modele językowe Google Cloud (LLM) do poprawy jakości feedów produktowych. Umożliwia ulepszanie tytułów, generowanie bardziej rozbudowanych i szczegółowych opisów oraz uzupełnianie brakujących atrybutów produktów. Dla sprzedawców i reklamodawców oznacza to szybsze i łatwiejsze wykrywanie oraz korygowanie błędów w danych w elastyczny, łatwy i konfigurowalny sposób.
Narzędzie działa jako panel boczny w Google Sheets, a jego główne funkcje opierają się na specjalnym szablonie arkusza, który zawiera dane z feedu przeznaczonego do dalszej optymalizacji.
Dlaczego jakość feedu produktowego ma znaczenie?
Dobrze skonfigurowany i spójny feed produktowy to podstawa skutecznych kampanii – wpływa na lepsze dopasowanie zapytań, większy zasięg i wyższy CTR. Ręczne przeglądanie odrzuconych produktów w Merchant Center i poprawianie ich atrybutów jest jednak żmudne i czasochłonne.
FeedGen pomaga to uprościć. Dzięki niemu zyskujemy:
- mniej odrzuceń w Google Merchant Center (np. gdy kolor w opisie to „biały”, a zdjęcie pokazuje czarny produkt),
- zgodność z wymaganiami Google – uzupełnione pola (brand, GTIN, rozmiar, kolor) ograniczają liczbę poprawek.
Dodatkowo, wykorzystanie modelu multimodalnego Gemini-pro-vision pozwala analizować zdjęcia produktów i tworzyć jeszcze lepsze tytuły i opisy. Model potrafi rozpoznać cechy widoczne na zdjęciu i uzupełnić nimi treść.
Z kim przeprowadziliśmy testy narzędzia?
Każda kobieta zasługuje na luksus, delikatność i subtelność. To hasło naszego klient Gaia. To polski producent bielizny zapewniającej komfort, wygodę i delikatność. W swoim sklepie internetowym posiada szeroki asortyment produktów – od biustonoszy, przez majtki, stroje kąpielowe, aż po akcesoria i odzież nocną. W produkcji wykorzystują wyłącznie niepowtarzalne hafty i koronki oraz oryginalne, delikatne dzianiny, które są cenione przez kobiety.

Jak to działa krok po kroku?
FeedGen pobiera dane o produkcie, generuje zoptymalizowany tytuł oraz przejrzysty opis. Efektem jest treść:
- lepiej uporządkowana,
- napisana z myślą o kliencie,
- zawierająca kilkukrotnie nazwę produktu,
- przedstawiona w spójnych zdaniach, a nie w równoważnikach.
Sprawdź też: Dlaczego Twój biznes traci bez analityki internetowej i jak przestać działać po omacku?

Wyniki naszych testów
Rezultaty były pozytywne we wszystkich kluczowych wskaźnikach – FeedGen realnie poprawił jakość feedu i ograniczył liczbę odrzuceń produktów.

Kiedy FeedGen sprawdzi się najlepiej i jakie są ograniczenia?
FeedGen najlepiej sprawdzi się przy feedach do 30 tys. elementów. Trzeba jednak pamiętać o kilku ograniczeniach:
- zależność od modeli językowych,
- ograniczone możliwości personalizacji w niszowych branżach,
- niewielkie wsparcie dla analizy obrazów,
- brak pełnej automatyzacji z GMC,
- konieczność wstępnej konfiguracji technicznej.
Nasz test pokazał, że nie musisz wydawać dodatkowych pieniędzy za zaawansowane oprogramowanie. Warto śledzić nowości i rozwiązania z rynku open source. Czasem trafiają się takie narzędzia jak właśnie FeedGen, które w sposób prosty, ale skuteczny są w stanie pomóc ulepszyć treści w feedzie produktowym. A jak pokazały wyniki – lepsze teksty to lepsze rezultaty i efektywność działań.
Spodobały Ci się nasze działania? Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy zrobić dla Ciebie, skontaktuj się z nami.