Przejdź do treści

Czy Programmatic Specialist może tworzyć kreacje?

Michał Staniszewski
Michał Staniszewski
14.08.2024
2 minuty czytania
czy Programmatic Specialist może tworzyć kreacje
Udostępnij wpis:

Dla wielu kampanie programatyczne to statyczne banery i wideo – nic ekscytującego. Reklam wszędzie pełno, a „bannerowa ślepota” stała się mechanizmem obronnym nas wszystkich. No cóż, czas wyjść poza schematy. Szablony typu panorama czy cuecard to dobry początek, ponieważ oferują nieco więcej, ale czy to wszystko? Istnieje wiele platform, które pozwalają na tworzenie niestandardowych kreacji. Google Web Designer to tylko jeden z przykładów, który przy podstawowej znajomości HTML i CSS, staje się kreatywnym placem zabaw. Jedni mają Canvę drudzy GWD.

Czy Programmatic Specialist powinien tworzyć kreacje?

Z jednej strony:

🔷 Programmatic Specialist zna platformę jak własną kieszeń i wie, jak ustawić kampanię, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.
🔷 Zrozumienie tworzenia niestandardowych formatów reklamowych pozwala na lepsze planowanie i optymalizację kampanii.
🔷 Specjalista z taką wiedzą może zaproponować rozwiązania, które usprawnią kampanię.

Z drugiej strony:

🔶 Tworzenie kreacji to czasochłonny proces, który wymaga dodatkowych umiejętności.
🔶 Nie każdy Programmatic Specialist ma smykałkę do grafiki i projektowania.

Programmatic Specialist może tworzyć kreacje, ale nie musi

Posiadanie tej umiejętności jest dużym atutem, ale nie jest niezbędne. Najważniejsze, aby rozumiał zasady tworzenia kreacji i potrafił wykorzystać tę wiedzę do planowania, optymalizacji kampanii oraz briefowania. We współpracy z grafikami może utworzyć reklamę richmediową, która wniesie dużą wartość do działań reklamowych. Posiadając odpowiednie zasoby, specjalista może tchnąć życie w początkowo statyczne elementy, nadać im nowe znaczenie oraz funkcjonalność.