Strona główna Case Studies „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?” Nasze case study z Bankiem Pekao S.A.

Edukacja finansowa i gaming? Sigma!

O kampaniach skierowanych do nastolatków napisano już wiele.
Ale czy słyszeliście o kampanii zrealizowanej w samej grze?
I to takiej, która połączyła dwa światy, które na pierwszy rzut oka się wykluczają: edukację finansową i gaming?

Jak połączyć ogień z wodą?

Zadanie wydawało się niemożliwe. Badania mówiły jasno: młodym brakuje wiedzy finansowej. Chcą się uczyć, ale nie mają łatwego dostępu do informacji, szczególnie w świecie, który konkuruje o ich uwagę w każdej sekundzie. Nasze wyzwanie? Przekazać tę wiedzę w sposób, który nie przypomina lekcji.

Bank Pekao S.A. od lat inwestuje w edukację dzieci i młodzieży.

Tym razem zdecydowaliśmy się na krok dalej – tam, gdzie są młodzi. Do świata, w którym czują się jak u siebie.

Co jeszcze powiedziały nam badania?

  • Że młodzi chcą żyć dobrze: 90% z nich marzy o stabilizacji finansowej, godnych zarobkach i pracy, która daje satysfakcję, ale bez presji, zgodnie ze sobą.
  • Że potrzebują wsparcia, ale nie oceny. A bank może być właśnie takim źródłem, dostarczającym wiedzy i narzędzi, których nie znajdą w szkole ani na TikToku.
  • 56% badanych z chęcią wzięłoby udział w programie edukacji finansowej – najlepiej w formie akademii online, porad eksperta i materiałów do pobrania.

Więc zapytaliśmy: a gdyby to wszystko dało się zamknąć w świecie, w którym czują się jak u siebie?

Kampania w grze Fortnite przygotowana przez agencję Sales&More

Nadlatuje bus bojowy – podziękuj kierowcy!

A gdzie młodzi czują się jak u siebie? W świecie, który sami współtworzą. Świecie pełnym interakcji, rywalizacji i zabawy.

Postanowiliśmy przenieść edukację finansową właśnie tam: do Fortnite’a – jednej z najpopularniejszych gier na świecie, w której zarejestrowało się już ponad 500 milionów graczy.
To nie tylko gra. To cyfrowe uniwersum, w którym odbywają się koncerty, eventy i kampanie – jak ten legendarnego Travisa Scotta (12 mln uczestników) czy występ Eminema i Snoop Dogga (14 mln).
Zamiast oczekiwać, że młodzi przyjdą po wiedzę – to my poszliśmy do nich.

Realizacja

We współpracy z Be.Loud stworzyliśmy pierwszą w Polsce bankową wyspę opartą o mechanikę Tycoon: buduj i rozwijaj. Gracze wykorzystywali środki zdobywane za wykonywanie zadań (quizy, wyścigi, tory przeszkód), aby rozbudowywać placówkę Banku Pekao S.A. Oprócz klasycznych zadań mogli inwestować zdobyte fundusze w inne biznesy na mapie i korzystać z instrumentów finansowych, takich jak lokaty czy konta oszczędnościowe – wiedza finansowa przekazana w naturalny, przystępny sposób.

294% zagrań
42 Średni czas rozgrywki
147% Engagment Rate Postu promujacego

Kampania wspomagająca

Równolegle z przygotowaniem mapy pracowaliśmy nad mediaplanami, które musiały być idealnie dopasowane do młodej grupy odbiorców. Do współpracy zaprosiliśmy influencerów, w tym gamingowego ambasadora Banku Pekao S.A. – Kalucha, najpopularniejszego gracza GTA V na polskim YouTube.

Żeby przekaz był jeszcze bardziej angażujący, zorganizowaliśmy konkursy z nagrodami, takimi jak PaysafeCard, czyli przedpłacone karty do bezpiecznych płatności online.

Za kreację i komunikację odpowiadała agencja Spot and Dot, prowadząca działania z naszym ambasadorem. Jedną z najbardziej spektakularnych aktywności było stworzenie przez Kalucha dedykowanego filmu z mapy, który zachęcał fanów do udziału w zabawie. Dzięki temu gracze licznie brali udział w naszej akcji, co przełożyło się na wyniki.

Nagradza kampania gamingowa Pekao S.A. przygotowana przez Sales&More

Efekty, które pokazały potencjał drzemiący w gamingu

  • W ciągu dwóch miesięcy mapa odnotowała niemal 88 tysięcy zagrań – ponad 294% więcej niż zakładano!
  • Średni czas rozgrywki wyniósł 42 minuty, co przełożyło się na intensywną interakcję z brandingiem Banku Pekao S.A.
  • Łącznie użytkownicy spędzili na mapie 3,7 mln minut.
  • Engagement rate postu promującego mapę wyniósł 147%.
  • 27 600 reakcji w mediach społecznościowych.

W trakcie kampanii została zaimplementowana mechanika sprzedażowa, oparta o konkurs w grze, która pozwoliła jeszcze mocniej powiązać działania z performance i stworzyć dodatkowy kanał akwizycji kont osobistych.

Kampania „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?” zdobyła uznanie w kraju i za granicą:

  • Brąz w międzynarodowym konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA 2025.
  • Wyróżnienie w EMMA Awards.

Opisana w case study wyspa to autorski projekt stworzony w Fortnite, całkowicie niezależny – nie jest sponsorowany, firmowany ani zarządzany przez Epic Games, Inc.

Czy jesteś gotowy / gotowa robić z nami wielkie rzeczy?

Zobacz, co możemy Ci zaproponować!
Poznaj nasze pozostałe case studies i projekty, które zdobyły uznanie branży i jury prestiżowych konkursów:
kampania Mosso x Żabka przygotowana między innymi przez Sales More

Niech mayo, co kochają! Czyli case study MOSSO x Żabka

Czytaj więcej

Komputronik

Czytaj więcej