Przejdź do treści
Najnowszy

Jak zacząć karierę w digital marketingu?

Mateusz Decyk
Mateusz Decyk
28.10.2025
4 minuty czytania
CEO i pracownicy Sales&More siedzą na kanapach i rozmawiają o digital marketingu
Udostępnij wpis:

Dlaczego stworzyliśmy e-book, który pomaga zacząć karierę w digital marketingu? Najprostsza odpowiedź brzmi – bo nic takiego wcześniej nie powstało. Ale tak naprawdę to trochę bardziej skomplikowane.

Wejście do świata digital marketingu wygląda dziś trochę jak próba wejścia do świata ludzi biorących udział w telewizyjnym reality-show. Niby wszystko widać na platformie LinkedIn, konferencjach branżowych i w mediach społecznościowych różnych firm, ale tak naprawdę widzimy tylko to, co aktorzy chcą nam pokazać.

Sieć jest pełna artykułów pisanych pod SEO, materiałów promocyjnych realizowanych w ramach strategii employer brandingowych poszczególnych firm, a także teoretycznych informacji, z których osoba, która nigdy wcześniej nie pracowała w branży, nie jest w stanie wyciągnąć dla siebie nic pożytecznego.

Brakuje źródeł, w których osoby zaczynające karierę zawodową lub takie, które chcą się przebranżowić, mogą zweryfikować, czy digital marketing to coś dla nich.

A nawet gdy już to wiedzą, to wybór materiałów jest tak duży, że w sumie to nie wiadomo, gdzie zacząć. Setki kursów, certyfikatów, webinarów, a potem i tak CV ląduje na dnie skrzynki „rekrutacja@ważnaagencja.com”.

Stworzyliśmy e-book

Dlatego zrobiliśmy coś, co na początku wydawało nam się stosunkowo proste i bardzo potrzebne, ale z jakiegoś powodu, nikt tego wcześniej nie zrobił.

Stworzyliśmy e-book „Jak zacząć karierę w digital marketingu?”.

Nie jest to kolejny motywacyjny PDF z cytatem „sky is the limit”. To surowa, praktyczna instrukcja napisana przez ludzi, którzy naprawdę rekrutują, wdrażają, pracują i czasem przewracają oczami nad niektórymi odpowiedziami na ogłoszenia o pracę.

Po co to zrobiliśmy?

Bo do digitalu trafia coraz więcej młodych ludzi i równie szybko z niego ucieka.

Bo nikt im nie powiedział, że mocny Excel jest bardziej potrzebny niż Canva.

Bo „proszę o 8k na start bez doświadczenia” to nie najlepszy start rozmowy.

Bo chcieliśmy zebrać w jednym miejscu wiedzę praktyków – od CEO, specjalistów HR, przez hiring managerów, po specjalistów, którzy jeszcze niedawno (albo całkiem dawno temu) sami starali się o zdobycie pierwszej pracy w digitalu.

kobieta przegląda e-book o rozpoczęciu kariery w digitalu, który przygotowała agencja Sales&More

Dla kogo jest ten e-book?

Dla studentów, absolwentów oraz tych, którzy chcą się przebranżowić i trafić do branży digitalowej.

Tych, którzy chcą pracować w agencji lub po stronie klienta.

A także dla tych, którzy nie chcą przestrzelić z wyborem specjalizacji, których z roku na rok zdaje się przybywać jak grzybów po deszczu.

Nieskromnie musimy także przyznać, że wyszedł nam e-book, który nieco wychodzi poza ramy digital marketingu.

Zawiera on wiele uniwersalnych prawd, które sprawdzą się świetnie w przypadku wielu branż pracy umysłowej, a to dlatego, że zadbaliśmy o praktyczne porady wspierające kandydatów w poszukiwaniu pracy i pozytywnym przejściu przez proces rekrutacyjny.

To, z czego jesteśmy też dumni to fakt, że udało nam się zebrać punkty widzenia bardzo różnych osób, pełniących różne role, z różnymi punktami widzenia. Nie ingerowaliśmy w treść ich wypowiedzi, dlatego e-book może wydać się momentami niespójny. Ale z drugiej strony dzięki temu możecie poznać prawdziwe punkty widzenia, a nie zredagowane frazesy.

Dlatego, jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego nie wystarczy „przeglądać tiktoków”, jak wygląda praca w agencji… i jak nie zrezygnować po pierwszym statusie z klientem, to koniecznie pobierz ten e-book.

PS
A jeśli chcesz spróbować sił u nas, to koniecznie zajrzyj do sekcji „Kariera” na naszej stronie.

Jak zacząć karierę w digitalu?

Pobierz darmowy e-book

Pobieram e-book