Przejdź do treści
Najnowszy

W jaki sposób połączyliśmy świat finansów z gamingiem wraz z Bankiem Pekao S.A.?

Jacek Majecki
Jacek Majecki
06.08.2025
6 minut czytania
Nagradza kampania gamingowa Pekao S.A. przygotowana przez Sales&More
Udostępnij wpis:

Świat finansów dawno pozbył się garniturów, zdjął krawaty i intensywnie pracuje nad edukowaniem użytkowników i siebie. Nadszedł czas na tworzenie produktów dla coraz bardziej zdigitalizowanej grupy dorastających klientów. Młode pokolenie, wychowane w świecie digital-first, ma konkretne oczekiwania. Czy zależy im na wysokim oprocentowaniu lokaty lub niskich opłatach? Oczywiście. Ale równie ważne, a czasem nawet ważniejsze, jest to, jak produkt spełnia ich wymagania dotyczące dostępności, łatwości użycia i intuicyjności.

Zapraszam do historii o tym, jak zespół obsługujący klienta wspiął się na wyżyny kreatywności i zaprojektował rozwiązanie, które przyciągnęło uwagę branży oraz pokazało, że kampania finansowa może wyjść daleko poza utarte schematy.

To zatem „Product”, „Place” czy „Promotion”?

Często, nie mniej istotne od samego produktu, spełniającego wysokie wymagania potencjalnych użytkowników, jest dotarcie do nich w ich naturalnym środowisku w sposób, który będzie zarówno wiarygodny, jak i skuteczny. A tym środowiskiem jest dzisiaj szeroko pojmowany marketing cyfrowy, oferujący znacznie więcej niż standardowe kanały i placementy. W Sales&More traktujemy takie wyzwania z pasją, szukając innowacyjnych rozwiązań, które kształtują przyszłość reklamy. Połączenie świata finansów z gamingiem we współpracy z Bankiem Pekao S.A. było dla teamu obsługującego prawdziwą gratką.

Od pomysłu do realizacji, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym?

Strategia Banku Pekao S.A. od lat skupia się między innymi  na rozszerzeniu struktury demograficznej bazy klientów indywidualnych. Choć bank posiada doskonale rozwinięte produkty dla różnych grup wiekowych, nadal widzi ogromny potencjał w dotarciu do najmłodszych klientów – tych, którzy już mogą założyć konto, oraz tych, którzy wkrótce będą o tym myśleli. Kluczowym kierunkiem strategii jest budowanie silnej pozycji wśród użytkowników w wieku 13-26 lat.

W ciągu ostatnich lat Bank Pekao S.A. stał się jednym z liderów pod względem produktów i rozwiązań dla młodych, oferując m.in. skarbonki oszczędnościowe, zrzutki, kredyty studenckie czy funkcjonalności w wielokrotnie nagradzanej aplikacji PeoPay, jak płatności za bilety komunikacyjne, parkingi i możliwości personalizacji. Bank edukuje też najmłodszych, dzieląc się praktyczną wiedzą w cyklu „Kredytowe ABC”.

Jako eksperci od digital marketingu od 7 lat wspieramy Bank Pekao S.A. w realizacji tych założeń. Wspólnie stworzyliśmy platformę komunikacyjną „Jak nie teraz, to kiedy?”, która skutecznie aktywizuje młodszych klientów poprzez kompleksową strategię mediową i współpracę z twórcami oraz influencerami.

Jednak w pewnym momencie, gdy wszystkie standardowe kanały są już zoptymalizowane i zbliżają się do sufitu efektywności, potrzeba „tego czegoś”, co podniesie poprzeczkę.

Dlaczego zespół wybrał Fortnite?

Zanim odpowiemy na to pytanie, warto zrozumieć, dlaczego Fortnite to coś więcej niż tylko gra – to platforma kulturowa, która dzięki modelowi free-to-play i współpracom z globalnymi markami stała się fenomenem na niespotykaną skalę.

Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, z ponad 500 milionami graczy. Co więcej, dzięki swojej mechanice gra wkroczyła w świat popkultury – organizowano w niej koncerty, wydarzenia i współprace marketingowe. Polska to czwarty największy rynek graczy w Fortnite!

Największe wydarzenia w grze, takie jak koncerty Travisa Scotta (12 mln uczestników) czy Eminema i Snoop Dogga (14 mln uczestników), pokazały skalę potencjału platformy. Dla nas było jasne – to właściwe miejsce na kampanię.

Koncepcja

Wyzwaniem dla zespołu było stworzenie przestrzeni, która jednocześnie angażuje graczy i edukuje ich w zakresie finansów. Kluczowym pomysłem była dedykowana, brandowana i ogólnodostępna mapa Banku Pekao S.A. w edytorze kreatywnym Fortnite. Mechanika mapy miała w naturalny sposób wprowadzać graczy w świat bankowości i inwestowania, nie tracąc przy tym podstawowego elementu gry – doskonałej zabawy.

Kampania w grze Fortnite przygotowana przez agencję Sales&More

Realizacja

Zespół postawił na popularną mechanikę Tycoon, w której gracz rozwija i ulepsza swoje miasto. W naszej wersji użytkownicy budowali Bank Pekao S.A., zdobywając fundusze poprzez wykonywanie zadań, takich jak quizy, wyścigi czy tory przeszkód. Mieli też możliwość inwestowania w biznesy i korzystania z instrumentów finansowych, np. lokat czy kont oszczędnościowych. Wszystko to bez przemocy – wyścig polegał na szybkim ukończeniu wielopiętrowego budynku banku.

Mapa powstała we współpracy z agencją BeLoud.

Wyniki, które przeszły nasze najśmielsze oczekiwania

Aby dotrzeć do graczy, zespół zaangażował również influencerów, organizując konkursy z nagrodami, takimi jak kody Pay Safe Card. Do akcji dołączył także gamingowy ambasador Banku Pekao S.A. – Kaluch, najpopularniejszy gracz GTA V na polskim YouTube.

Efekty?

W ciągu dwóch miesięcy mapa odnotowała niemal 88 tysięcy „rozgrywek”, czyli o 294% więcej niż zakładano! Średni czas rozgrywki wyniósł imponujące 42 minuty, co oznaczało intensywną interakcję z brandingiem Banku Pekao S.A. W trakcie kampanii została zaimplementowana mechanika sprzedażowa oparta o konkurs w grze, która pozwoliła jeszcze mocniej powiązać działania z performance i stworzyć dodatkowy kanał akwizycji kont osobistych.

Kampania została doceniona przez jury konkursów. Zdobyła brąz w międzynarodowym konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA 2025, oraz wyróżnienie w konkursie EMMA Awards.

Jeżeli chcecie sprawdzić, jak całość prezentuje się w rzeczywistości – zapraszamy do gry!

Mapa nadal jest dostępna, a zespół na pewno nie powiedział w tym temacie ostatniego słowa!

Ja od siebie dodam, że jako tata dwóch gamerów, insight dostałem również w domu – kiedy pracowałem nad case study projektu, a oni usłyszeli, że kampania działa w Fortnite, wreszcie uznali, że tata robi coś naprawdę ciekawego.

Czy jesteś gotowy / gotowa robić z nami wielkie rzeczy?
Zobacz, co możemy Ci zaproponować!