Strona główna Rozwiązania / Regression Based Attribution (RBA)

Regression Based Attribution (RBA)

Model oceny efektywności działań dla w świecie bez cookies. Atrybucja oparta na regresji (RBA) może być postrzegana jako alternatywa dla atrybucji MTA, ponieważ koncentruje się również na skuteczności mediów digitalowych. Wykorzystuje ona podobne metody co pełne modelowanie MMM, ale stosowane tylko do digital marketingu.

Modele RBA w większości przypadków można utworzyć korzystając z tych samych zbiorów danych, które wykorzystywane są do klasycznej atrybucji; pozwala to na zdecydowanie skrócenie czasu przygotowania analizy względem klasycznego podejścia MMM.

RBA już w najprostszej postaci pozwala na spojrzenie na dotychczasowe aktywności marketingowe z innej perspektywy – z odpowiednim doważeniem działań zasięgowych i wizerunkowych, które często są pomijane przy efektywnościowym raportowaniu z wykorzystaniem klasycznej atrybucji.

Zaletą RBA względem klasycznego MMM jest możliwość spojrzenia się na prowadzone działania w sposób granularny, charakterystyczny dla reklamy online. Wyniki można analizować nie tylko na poziomie kanału, ale częstow również kampanii, miejsca docelowego czy poszczególnych grup słów kluczowych.

Uproszczony model dla działań online często stanowi punkt wyjścia do pełnego modelowania MMM – zarówno w kontekście zbadania samej zasadności większego projektu jak i wskazaniu pierwszych kierunków / obszarów, które dzięki modelowaniu mogą podlegać lepszej optymalizacji.

Powody, dla których warto z nami wdrożyć RBA

  1. Perfekcyjnie rozumiemy ekosystem online. Znamy bolączki klastycznej atrybucji i wiemy 'po co’ potrzebne jest dodatkowe podejście modelowe.
  2. Nasze modele nie są tylko teoretyczne – kierunki zmian na bieżąco testujemy w kampaniach, dzięki czemu wiemy co działa, a co nie. Na każdy model czasami również należy spojrzeć z przymrużeniem oka 🙂
  3. Korzystamy z najnowszych rozwiązań infrastrukturalnych minimalizujących koszty modelowania i zapewniających bezpieczeństwo danych.

Proces wdrożenia

1

Warsztat Biznesowy – ustalenie celu i wymagań

2

Data Collection

3

Data Review

4

Modelowanie

5

Prezentacja PoC i nakreślenie ew. poprawek

6

Wdrożenie produkcyjne oraz praca iteracyjna

Mogą Cię zainteresować:

Media Framework

Czytaj więcej

AI Attribution

Czytaj więcej

Nie znalazłeś oferty dla siebie?

Skontaktuj się z nami, przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie!

Kontakt