CLV Booster
Czy potrafisz wskazać swoich najbardziej wartościowych klientów i wykorzystać tę wiedzę w kampaniach online?
Czy wiesz, które produkty wybierają Twoi klienci i jak często wracają po kolejne zakupy?
A może zastanawiasz się, skąd pozyskałeś swoich najlepszych klientów?
Z CLV Booster szybko posegmentujesz swoją bazę i znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Aktywuj dane 1st party i maksymalizuj potencjał swoich działań online już teraz.


Segmenty, które pracują dla Ciebie
Wyobraź sobie, jak wiele zyskałaby Twoja firma, gdyby udało Ci się podzielić odbiorców na segmenty, które radykalnie zwiększą skuteczność Twoich kampanii marketingowych.
Właśnie do tego służy CLV Booster.
To narzędzie umożliwia zaawansowaną analizę oraz precyzyjną segmentację klientów, dzięki czemu Twoje działania trafiają dokładnie tam, gdzie powinny – prosto w potrzeby i oczekiwania odbiorców.


Segmentacja klientów na podstawie wartości generowanych przychodów
CLV Booster pozwala na segmentację klientów w precyzyjnie zdefiniowane kohorty, uwzględniające wartość generowanych przez nich przychodów. Analiza opiera się na kluczowych wskaźnikach marketingowych, takich jak:
- AOV (Average Order Value) – średnia wartość zamówienia.
- Frequency – częstotliwość zakupów.
- AOV First Order – wartość pierwszego zamówienia.
- AOV Repeat Order – wartość kolejnych zamówień.
Dodatkowo, system analizuje czynniki zwiększające wartość zamówienia, tzw. drivery, m.in.:
- Average Price per Item – średnia cena kupowanego produktu.
- Average Units per Item – średnia liczba sztuk na produkt.
- Inne wskaźniki mające istotny wpływ na sprzedaż.


Czym w praktyce jest CLV?
CLV (Customer Lifetime Value) to prognozowana łączna wartość przychodu, jaką klient wygeneruje dla firmy w całym okresie swojej relacji z marką.
Analiza CLV pozwala szybko i precyzyjnie odpowiedzieć na kluczowe pytania biznesowe, takie jak:
- W jaki sposób pozyskiwać nowych klientów?
- Ile warto zainwestować w pozyskanie nowego klienta?
- Które grupy klientów przynoszą największe zyski?
- W jaki sposób zoptymalizować działania marketingowe oraz sprzedażowe?
Dzięki szczegółowej analizie efektywności poszczególnych segmentów możesz precyzyjnie określić, które czynniki i drivery mają największy wpływ na wartość klienta (CLV). Uzyskujesz w ten sposób konkretne dane do podejmowania strategicznych decyzji, identyfikacji najbardziej rentownych grup klientów, a także wskazania obszarów, które wymagają poprawy, między innymi:
- Które segmenty klientów należy wykorzystać w mediach do poszukiwania grup podobnych, a które należy wykluczyć z działań akwizycyjnych?
- Na czym powinieneś się koncentrować w działaniach skierowanych do obecnego klienta – na częstotliwości, czy może wartości kolejnych zamówień?
- Jak Twoje promocje lub klub lojalnościowy wpływają na CLV oraz Twoje zyski?
Proces wdrożenia CLV Booster
Przekazanie danych i wstępne zrozumienie biznesu (tydzień 1)
Analiza segmentacyjna (tydzień 2-3)
Prezentacja i strategia (tydzień 4)
Wdrożenie i aktywacja (tydzień 5-8)
Optymalizacja i rozwój (tydzień 8+)



Strategie aktywacji oparte na danych
Czy segmentacja klientów jest niezbędna do skutecznego prowadzenia działań marketingowych? Oczywiście, możesz działać dalej w dotychczasowym stylu, ale pamiętaj: robiąc to samo, trudno oczekiwać innych rezultatów.
Jeśli naprawdę zależy Ci na zwiększeniu efektywności działań marketingowych, skorzystaj z możliwości, jakie daje segmentacja klientów oparta na zaawansowanej analizie danych Twojego biznesu.
Dzięki temu dowiesz się między innymi:
- W które kanały marketingowe inwestować, aby osiągnąć najwyższy możliwy zwrot (ROAS), uwzględniając wartość klienta w długim okresie (CLV)?
- Które produkty najlepiej przyciągają nowych klientów w konkretnych segmentach?
A w przypadku Twoich obecnych klientów, uzyskasz odpowiedzi na pytania takie jak:
- Które segmenty klientów warto aktywować za pomocą działań płatnych, a które skuteczniej reagują na kanały własne (e-mail/SMS)?
- Jak efektywnie alokować budżet w płatnych kanałach, by skutecznie docierać do istniejących klientów?
- Jakich zwrotów oczekiwać z programów lojalnościowych? Dzięki funkcjonalności Scenario Planner oraz wyznaczaniu kluczowych KPI przewidzisz rezultaty działań jeszcze przed ich wdrożeniem.


Jak przebiega aktywacja segmentów klientów i w jakich kanałach możesz je wykorzystać?
Dane dotyczące segmentów klientów są przesyłane bezpośrednio do systemów reklamowych przez API, tworząc tzw. Audience (grupy odbiorców). Dzięki temu możesz skutecznie targetować kampanie w popularnych kanałach reklamowych, takich jak:
- Google Ads,
- Meta (Facebook, Instagram),
- TikTok Ads.
Po przesłaniu danych do platform reklamowych, dodatkowo przygotowywane są:
- Strategie efektywnego pozyskiwania nowych klientów należących do segmentów o najwyższym potencjale biznesowym.
- Precyzyjne rekomendacje dotyczące alokacji budżetów reklamowych, dostosowane do wartości poszczególnych segmentów oraz źródeł ich pozyskania.
W efekcie każda złotówka przeznaczona na marketing jest inwestowana świadomie – z jasnym celem oraz mierzalnym zwrotem.

Zainteresowało Cię nasze rozwiązanie?
Spotkajmy się, chętnie przedstawimy szczegóły, przykłady wdrożenia oraz cennik