Przejdź do treści

Efektywne rewolucje na TikToku

Jarosław Czepi-Ogły
Jarosław Czepi-Ogły
07.02.2025
8 minuty czytania
Komputronik i Sales&More_kampania nagrodzona na TikTok Ad Awards 2024
Udostępnij wpis:

Czy prowadzenie działań performance na TikToku jest możliwe? I czy można za to dostać nagrodę? Jak najbardziej! Wspólnie z Komputronik stworzyliśmy kampanię, która wykorzystała tę niezwykle angażującą platformę do zwiększenia wyników sprzedażowych. Koniecznie sprawdź, jak to zrobiliśmy!

Stwierdzenie, że TikTok to najpopularniejsza platforma wśród przedstawicieli pokolenia GenZ jest okrutnym truizmem, bo wie o tym chyba każdy.

Ale od posiadania tej wiedzy, do stworzenia efektywnej kampanii sprzedażowej dla tej grupy docelowej na wspomnianej platformie jest bardzo daleko. Potrzebna jest nie tylko dobra strategia i egzekucja, ale także płynna współpraca zespołów klienta i agencji.

W obliczu popularności TikToka wśród nastolatków i młodych dorosłych Komputronik musiał dostosować swoja strategię obecności na platformie, tak by efektywnie dotrzeć do tej grupy i rozszerzyć swoją bazę klientów.

Pomimo tego, że TikTok ma opinię medium, które najlepiej sprawdza się w działaniach w górnej części lejka, zdecydowaliśmy się na użycie go jako platformy do zwiększania zaangażowania i sprzedaży.

Jak to zrobiliśmy?

Bardzo ważnym elementem strategii była ścisła współpraca z firmą Komputronik, w ramach której zaczęliśmy od zmian w contencie: przeformatowaliśmy ciężki, techniczny język komunikacji, który wcześniej dominował w naszych działaniach, na formę bardziej przystępną i atrakcyjną dla młodszej widowni.

Kluczową rolę w naszej komunikacji odgrywali eksperci i influencerzy technologiczni, którzy
upraszczali skomplikowane informacje technologiczne i prezentowali je w formie rozrywkowych, dynamicznych treści na TikToku, które wykorzystują aktualne trendy na platformie.

Wykorzystując współpracę z influencerami Komputronik, jak np. nieantyfan, Nawrowski czy Ziemniak, tworzyliśmy autentyczny, a zarazem ekspercki przekaz, który był nie tylko merytoryczny, ale też łatwo przyswajalny przez odbiorców.

Takie podejście pozwoliło nie tylko na skuteczniejsze dotarcie do młodszej grupy docelowej, ale także na zmianę wizerunku marki Komputronik opartej o ciężki, mocno technologiczny przekaz, na bardziej przystępny, luźniejszy i bliższy użytkownikom.

Kampania na TikToku nagrodzona na TikTok Ad Awards 2024

 

Zamiast skupiać się wyłącznie na technicznych parametrach produktów, kreowaliśmy treści, które bawiły, angażowały i uczyły.

Interesuje Cię kampania w mediach społecznościowych? Tutaj znajdziesz więcej szczegółów: Social Media – Portale Społecznościowe

Nie tylko edukacja, ale też sprzedaż

W naszych działaniach wykorzystaliśmy zaawansowane narzędzia do optymalizacji działań reklamowych, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do segmentacji i personalizacji treści.

Kluczowe było dla nas wykorzystanie płatnych reklam Spark Ads, co pozwoliło na promocję autentycznego contentu, który już wcześniej zdobył zaangażowanie użytkowników.

Wdrożyliśmy także API konwersji, co pozwoliło na lepsze targetowanie kampanii i obniżenie kosztów CPC. W efekcie Komputronik zbudował unikalny ton marki marki na TikToku, skutecznie konkurował na platformie i przekształcił zaangażowanie użytkowników w realne transakcje sprzedażowe.

Co osiągnęliśmy?

Dzięki zintegrowanej strategii performance marketingowej, platforma stała się dla nas kluczowym narzędziem sprzedażowym.Projekt radykalnie zmienił podejście do wykorzystania TikToka jako kanału sprzedażowego. Przed naszą kampanią TikTok był traktowany głównie jako narzędzie do budowania świadomości, szczególnie w kontekście młodszych użytkowników.

Zbudowaliśmy społeczność wokół marki, która nie tylko angażuje się w tworzenie treści, ale także dokonuje zakupów pod wpływem interakcji z naszymi materiałami. Kluczowym aspektem było także zintegrowanie TikToka z całościową strategią e-commerce Komputronik, co pozwoliło na realne zwiększenie kalorycznego ruchu i konwersji.

kampania firmy Komputronik i Sales&More

Konsumenci zyskali dzięki kampanii na TikToku nie tylko wartościową ofertę produktów, ale przede wszystkim dostęp do treści edukacyjnych i inspirujących, które stały się dla nich cennym źródłem wiedzy na temat technologii. Komputronik, dzięki strategii opartej na merytorycznych materiałach, przekształcił się w autorytet w obszarze nowych technologii, a jego kanał na TikToku stał się miejscem, gdzie użytkownicy mogli znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące najnowszych gadżetów, sprzętu komputerowego czy inteligentnych rozwiązań dla domu.

Potwierdzeniem tej tezy są dane dotyczące wzrostu zaangażowania społeczności na platformie. Wzrost liczby komentarzy (+16%) oraz polubień (+16%) pokazuje, że konsumenci aktywnie angażowali się w dyskusję, doceniając wartość edukacyjną i rozrywkową publikowanych materiałów.

Ponadto, kampania przyczyniła się do przyrostu liczby fanów o 33 000.

Wzrost liczby transakcji o 674% świadczy o tym, że dostarczane treści edukacyjne przekładały się na decyzje zakupowe konsumentów, a więc na ich realne korzyści wynikające z kampanii. Kluczowym sukcesem było także obniżenie kosztu CPS (Cost Per Sale) o 84%, przy zwiększonej o 25% inwestycji pozwoliło na jeszcze skuteczniejszą realizację założeń sprzedażowych.

Dzięki takiemu podejściu Komputronik stał się nie tylko marką sprzedającą produkty, ale także partnerem w procesie zakupowym, dostarczającym konsumentom wiedzę, porady i inspiracje. To długofalowo przekłada się na zaufanie, lojalność klientów oraz ich chęć do powrotu po kolejne produkty i informacje.

Zainteresował Cię ten temat i chcesz porozmawiać na temat kampanii dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!


Za przeprowadzenie kampanii wspólnie z Komputronik otrzymaliśmy statuetkę TikTok Ad Awards 2024 w kategorii Greatest Performance. Z tego miejsca dziękujemy wszystkim specjalistkom i specjalistom zaangażowanym w tę kampanię. Bez Was ten sukces nie byłby możliwy.

 

Zdjęcie: Business Insider