Przejdź do treści

Dlaczego warto robić Google Ads?

Sales&More
Sales&More
23.01.2025
16 minuty czytania
Kobieta przeglądająca wyszukiwarkę Google i reklamy Google Ads
Udostępnij wpis:

Zastanawiasz się nad podjęciem działań promocyjnych przy wykorzystaniu Google Ads? Czy warto je wdrażać? Odpowiedzi nie musisz szukać niżej – tak, warto! W tym artykule pokażemy Ci, czym jest platforma i jakie konkretne zalety niesie za sobą wykorzystanie platformy.

Reklama dźwignią handlu – do tego zdania nie trzeba przekonywać chyba nikogo w dzisiejszym świecie. Choć wydaje się ono wyświechtane dla wielu to, jeżeli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie wiesz, jaką wciąż ma moc. Promocja jednak nie ogranicza się do świata realnego, a wręcz przeciwnie. Z roku na rok wydatki na reklamę online rosną. W Q3 2024 r. IAB szacowało, że tylko w Polsce przekroczą one w skali roku poziom 9 miliardów złotych.* Jeśli więc chcesz zaistnieć ze swoim produktem na rynku, musisz być obecny w internecie. Do tego potrzebujesz odpowiednich narzędzi – a jednym z nich jest Google Ads.

Co to jest Google Ads?

Google Ads – dawniej Google AdWords, to platforma umożliwiająca tworzenie i wyświetlanie reklam  w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich, w aplikacjach mobilnych oraz na platformie YouTube. Dzięki dostępowi do jednej z największych baz powierzchni reklamowych jest wybierana do obsługi kampanii online zarówno przez profesjonalnych, jak i początkujących reklamodawców.

Dlaczego warto korzystać z Google Ads? W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę klientów jest coraz bardziej zacięta, platforma staje się niezastąpionym narzędziem dla firm chcących skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą lokalną firmę, czy duże przedsiębiorstwo, umożliwi Ci ona zaprezentowanie swojego biznesu online.

Ile kosztuje Google Ads?

Nie da się odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Dostęp do platformy jest darmowy, jednak koszty kampanii są zależne od wielu czynników. Do najważniejszych z nich należą:

  • Konkurencja – czym więcej podmiotów będzie chciało reklamować się na wskazane słowo kluczowe, tym więcej wyniesie PPC.
  • Sezonowość – w przypadku wielu branży okres tzw. sezonu sprawia, że reklamy stają się droższe, niż poza nim.
  • Format reklamy – platforma oferuje możliwość wykorzystania różnych formatów reklamowych – tekstowe, graficzne, wideo – co przekłada się bezpośrednio na koszt.
  • Jakość reklamy – Google docenia content wysokiej jakości, co może także przełożyć się także na koszt kampanii.
  • Targetowanie – w zależności od grupy docelowej ceny będą się wahać, np. reklama restauracji targetowana na małą miejscowość będzie tańsza niż ustawiona na Warszawę.

Warto jednak pamiętać, że każda konfiguracja może wpłynąć na koszty. Optymalizacja kampanii to klucz do skutecznej kampanii w Google Ads. Wymaga jednak ona wiedzy na temat zmian zachodzących na rynku oraz specyfiki reklamy dla danej branży. W Sales&More oferujemy wsparcie i consulting na każdym etapie prowadzenia kampanii płatnych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak przeprowadzamy skuteczne kampanie, kliknij tutaj: Działania Performance – Google Ads.

Grafika z puzlami wskazująca nazwę Google Ads

Google Ads – dlaczego warto?

Google Ads to kompleksowe rozwiązanie, które może znacząco wpłynąć na rozwój Twojego biznesu online. Pozwala dotrzeć do właściwych osób, we właściwym czasie, z właściwym przekazem. Dzisiaj, gdy uwaga klientów jest na wagę złota, Google Ads daje Ci narzędzia, dzięki którym przyciągniesz ich uwagę.

Z doświadczenia, jakie udało nam się zgromadzić przez ponad 15 lat w Sales&More możemy śmiało powiedzieć, że Google Ads nie dajcie Ci obecnie przewagi nad konkurencją, co wręcz stanowi niezbędny element strategii nastawionej na wzrost. Około 65% małych i średnich biznesów prowadzi obecnie kampanie PPC. ***

Przyjrzyjmy się bliżej, dlaczego warto robić kampanie z Google Ads.

Niedostępny nigdzie indziej zasięg reklam

Google Ads to przede wszystkim dostęp do olbrzymiego grona odbiorców. Google jest wciąż najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, co sprawia, że korzystając z jego narzędzi, masz szansę dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Według badań udostępnionych na platformie Statista platforma reklamowa dociera do prawie 83% użytkowników internetu.*** I jest to właśnie główny powód, dla którego platforma Google Ads jest najczęściej wybieraną do tworzenia reklam.

Co więcej, Google Ads umożliwia Ci dotarcie do klientów dokładnie w momencie, gdy są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. To jak ustawienie billboardu, który pojawia się tylko wtedy, gdy ktoś myśli o zakupie tego, co oferujesz.

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z ekologicznymi kosmetykami. Dzięki Google Ads Twoje produkty mogą pojawić się przed oczami osób aktywnie poszukujących naturalnych rozwiązań pielęgnacyjnych. Możliwość styku z produktem na tym etapie, sprawia że jeszcze precyzyjniej docierasz do potencjalnych klientów, co przekłada się bezpośrednio na zwiększenie szansy na konwersję.

Targetowanie na wyższym poziomie

Klasyczne reklamy w telewizji możesz kierować zgodnie z wynikami oglądalności, zakładając, że trafisz przy okazji do swojej grupy odbiorców. Podobnie jest z banerem czy reklamą w gazecie. Reklama internetowa to zupełnie nowy poziom targetowania. Umożliwia bardzo dokładne określenie, do kogo chcesz dotrzeć. Możesz targetować odbiorców na podstawie:

  • lokalizacji – idealne dla lokalnych firm,
  • demografii – wieku, płci, dochodu,
  • zainteresowań – hobby i preferencji zakupowych,
  • zachowań online – historii przeglądania czy wcześniej dokonywanych zakupów.

Dla małych biznesów lokalnych Google Ads oferuje specjalne funkcje targetowania lokalnego, które pomagają dotrzeć do klientów w najbliższej okolicy. Z kolei duże marki mogą wykorzystać Google Ads do prowadzenia rozbudowanych kampanii brandowych czy zwiększania świadomości marki. Dzięki temu Twój budżet reklamowy jest wydawany efektywnie, a reklamy trafiają do osób, które z wyższym prawdopodobieństwem zainteresują się Twoją ofertą.

Efekty w czasie rzeczywistym

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy czy nawet SEO, Google Ads może zacząć generować ruch na Twojej stronie niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii. To idealne rozwiązanie, gdy chcesz szybko wypromować nowy produkt, usługę lub wydarzenie. Ogromna przewaga, jaką daje środowisko online sprawia, że jeszcze szybciej widzisz rezultaty swoich działań.

Elastyczność i kontrola nad budżetem

Zarządzanie w czasie rzeczywistym zapewnia elastyczność działań oraz możliwość optymalizacji, w każdym momencie, gdy kampania tego wymaga. Możesz szybko zmieniać budżety, testować różne warianty tekstów i grafik, a nawet pauzować lub wznawiać reklamy.

Możesz rozpocząć z niewielkim budżetem i stopniowo skalować działania w miarę osiągania kolejnych wyników. Google Ads daje narzędzia, które zapewniają pełną kontrolę nad limitem wydatków; w perspektywie dziennej, miesięcznej oraz nad budżetem całościowym kampanii. Co więcej, to Ty decydujesz, za co faktycznie płacisz. Platforma oferuje kilka modeli rozliczeń, a każdy z nich zapewnia, że płacisz jedynie za dokonane zdarzenie.

  • CPC (Cost Per Click) – płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę.
  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie oparte jest na liczbie wyświetleń. W tym modelu płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy.
  • CPV (Cost Per View) – dotyczy reklam wideo; płacisz każdorazowo za obejrzenie materiału lub za interakcję z reklamą (np. kliknięcie w link).
  • CPE (Cost Per Engagement) – koszt obliczany jest na podstawie podjętych działań np. rozwinięcia reklamy lub kliknięcia w element interaktywny.

Google szacuje, że każdy dolar wydany na reklamę generuje średnio 8 dolarów zysku, co oznacza 800% zwrotu z inwestycji. ***

Mierzalność wyników

Modele rozliczeń stosowane na Google Ads możliwe są do określenia tylko dzięki precyzyjnym wskaźnikom zapewniającym mierzalność kampanii. Oznacza to, że inwestujesz w działania, których wyniki są jasno policzalne. Platforma oferuje zaawansowane narzędzia analityczne, które umożliwiają śledzenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI), takich jak:

  • współczynnik klikalności (CTR),
  • koszt za kliknięcie (CPC),
  • współczynnik konwersji,
  • konwersje,
  • zwrot z inwestycji (ROI).
tablet wskazujący reklamy PPC z Google Ads

Różnorodność formatów reklamowych

Kolejną zaletą Google Ads jest oferowany szeroki wachlarz formatów reklamowych. W zależności od grupy odbiorców, rodzaju reklamowanego produktu czy etapu na ścieżce zakupowej możesz zastosować inny, nowy format. Najważniejsze z rodzajów reklam to:

  • tekstowe w wynikach wyszukiwania,
  • graficzne w sieci reklamowej Google,
  • wideo na YouTube,
  • produktowe w Google Shopping,
  • w aplikacjach mobilnych.

Jaki format najlepiej stosować w Google Ads? Nie ma jednej precyzyjnej odpowiedzi, uzależnione jest to od wielu czynników, które potrafią zmieniać się w czasie. Niejednokrotnie niezbędne są testy A/B, aby określić najlepszy z nich. Jeżeli nie chcesz „przepalać” budżetu na testy od zera, warto skorzystać z pomocy specjalistów PPC, którzy na podstawie doświadczenia mogą doradzić, co sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu.

Remarketing – druga szansa na konwersję

Jedną z najbardziej skutecznych funkcji Google Ads jest remarketing. Pozwala on dotrzeć do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali konwersji. Dzięki remarketingowi możesz wyświetlać mu reklamy tego samego modelu produktu lub podobne, gdy użytkownik przegląda inne strony w internecie. To jak delikatne przypomnienie: „Hej, pamiętasz ten produkt, które Ci się spodobał? Jest nadal dostępny!”.

Kampanie remarketingowe często charakteryzują się wyższymi współczynnikami konwersji i niższymi kosztami pozyskania klienta, co czyni je efektywnym narzędziem marketingowym.

Synergia z SEO i innymi kanałami marketingowymi

Google Ads doskonale uzupełnia się z innymi działaniami marketingowymi, szczególnie z optymalizacją dla wyszukiwarek (SEO). Gdy SEO buduje długoterminową widoczność organiczną, Google Ads zapewnia natychmiastowe rezultaty i pozwala na testowanie skuteczności różnych słów kluczowych. Wyższy współczynnik ruchu na stronie, nawet płatny, wpływa pozytywnie na późniejsze wyniki organiczne. Łącząc działania SEO i Google Ads niejako wskazujemy botom Google oceniającym stronę, gdzie warto się kierować.

Co więcej, Google Ads ocenia landing page dla konkretnej kampanii. Ich optymalizacja zgodnie ze wskazówkami platformy wpływa jednak nie tylko na samo wyświetlanie reklamy, ale także pozycje w wynikach organicznych. Jak? Czynniki dla jednych i drugich działań są zbliżone, a ich poprawa holistycznie wpływa na całość witryny. Przykładowe aspekty to: dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania strony czy poprawa jakości i jej użyteczności.

Ponadto, dane zebrane z kampanii Google Ads mogą dostarczyć cennych informacji, które można wykorzystać w innych kanałach marketingowych, takich jak media społecznościowe czy e-mail marketing.

Jeśli chcesz porozmawiać o możliwościach rozwoju swoich kampanii w Google Ads – skontaktuj się z nami – wspólnie możemy osiągnąć więcej!

 

* https://www.iab.org.pl/kategorie/baza-wiedzy/typ-dokumentu/adex/
** https://www.webfx.com/blog/marketing/google-ads-statistics/
*** https://www.statista.com/statistics/216573/worldwide-market-share-of-search-engines/