Przejdź do treści

Czy Sales&More to tylko branża finansowa i e-commerce?

Maciej Szulc
Maciej Szulc
13.02.2025
8 minuty czytania
Strona Fundacji TVN, która przygotowała kampanię razem z agencją Sales&More
Udostępnij wpis:

Rynek najczęściej kojarzy Sales&More z sektorem finansowym i e-commerce, ale nasz zespół ma szerokie kompetencje i doświadczenie, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane w różnych branżach. Idealnym tego przykładem jest nasza współpraca z Fundacją TVN, w ramach której wyszliśmy poza nasze dotychczasowe ramy, by wesprzeć ważny cel społeczny.

Jak zaczęła się nasza współpraca z Fundacją TVN?

W 2022 roku Fundacja TVN zwróciła się do nas z propozycją kampanii mającej na celu wykorzystanie narzędzi cyfrowych do pozyskania większej ilości wpłat podczas rozliczania podatku PIT. Początkowo wyzwanie wydawało się nietypowe, głównie z uwagi na trudności z mierzeniem efektywności – wgląd do szczegółowych danych finansowych mają jedynie Ministerstwo Finansów i osoby przekazujące wsparcie. Żeby sobie z tym poradzić, zdecydowaliśmy się monitorować mikrokonwersje na stronie fundacji: kopiowanie KRS fundacji, przejścia na platformę Twój e-PIT oraz otwieranie strony PIT Online.

Był to dla nas całkowicie nowy obszar działań, dlatego do kampanii podeszliśmy w sposób holistyczny. Z jednej strony mieliśmy wsparcie w postaci reklam telewizyjnych, które Fundacja TVN miała zamiar emitować, jednak w przestrzeni online fundacja była dotychczas praktycznie nieobecna. Chcieliśmy zbudować solidną obecność w kanałach online, aby maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki niesie digital marketing.

Planowanie i strategia

Do planowania strategii działań wykorzystaliśmy dobrze znany w marketingu model AIDA, który pozwala skupić się na czterech kluczowych etapach procesu zakupowego: uwaga, zainteresowanie, pragnienie i działanie. Naszym celem było przyciągnięcie uwagi użytkowników, zaintrygowanie ich działaniami Fundacji TVN, wywołanie chęci wsparcia i finalnie – zachęcenie ich do konkretnej akcji, czyli przekazania 1,5% podatku.

Zastosowaliśmy szeroki miks kanałów komunikacji. Na początku skoncentrowaliśmy się na trzech głównych kanałach: social media, programmaticmailing. Pozwoliły one dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i skutecznie zwiększyć widoczność fundacji
w przestrzeni online. Z biegiem lat, gdy kampania zaczęła przynosić efekty, rozbudowaliśmy ją o dodatkowe kanały: search, YouTube i display. Z perspektywy czasu, okazało się to kluczowe dla wzrostu efektywności kampanii, ponieważ każdy kanał odgrywał inną rolę w modelu AIDA, zapewniając stabilną i różnorodną obecność online.

Można to porównać do stołu, który stoi tym pewniej, im więcej ma nóg. Nasze „nogi” to wspomniane wcześniej kanały komunikacji, które z trzech na początku kampanii, rozrosły się z biegiem lat do sześciu, co pozwoliło na jeszcze lepsze efekty.

logo Fundacji TVN

Efekty, które przerosły nasze oczekiwania

Na koniec przejdźmy do tego, co najważniejsze – efektów. Już w pierwszym roku naszej współpracy z fundacją zauważyliśmy znaczący wzrost liczby wyświetleń i konwersji, ale nie mieliśmy jeszcze jasnego punktu odniesienia, który pozwalałby ocenić, co można uznać za sukces. Z czasem, porównując wyniki kampanii między 2022 a 2023 rokiem, zauważyliśmy imponujące efekty:

  • ponad trzykrotny wzrost liczby wyświetleń,
  • redukcję kosztu CPM i CPC odpowiednio o 90% i 60%,
  • wzrost liczby konwersji o ponad 20%.

Natomiast w bieżącym roku osiągnęliśmy wręcz rekordowe wyniki w porównaniu do poprzedniego roku:

  • wzrost liczby wyświetleń o 75%,
  • 26-krotny wzrost liczby konwersji (!),
  • redukcję kosztu konwersji o ponad 90%,
  • obniżenie CPC o ponad 70% względem dotychczasowego niezwykle niskiego poziomu (!).

To wszystko udało się osiągnąć przy jedynie dwukrotnym wzroście budżetu. Wyniki te przeszły nasze najśmielsze oczekiwania i są dowodem na to, że DNA Sales&More to nie tylko „Sales”, ale również „More”, czyli dostarczanie efektu „wow” naszym klientom.

Inny wymiar naszego „More”

Jednak najbardziej wartościowym aspektem tej kampanii była możliwość działania na rzecz słusznej sprawy. Jako zespół mieliśmy świadomość, że nie prowadzimy typowej kampanii marketingowej, ale przyczyniamy się do wsparcia organizacji, która niesie pomoc tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Nasz zarząd podjął decyzję, że za działania na rzecz fundacji nie będziemy pobierać prowizji. To był gest, który pokazuje, że dla Sales&More wartości i pomoc innym są ważniejsze niż zysk.

Ta decyzja stanowi dla nas ogromną wartość – świadomość, że pracujemy w firmie, która ceni etykę i wspiera potrzebujących. Jest to wartość, która nie tylko motywuje nas jako zespół, ale również buduje zaufanie wśród naszych klientów. Dzięki tej kampanii wyszliśmy ze swojej strefy komfortu i pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie działać również na polu działań społecznych.

Czego się nauczyliśmy?

Historia współpracy z Fundacją TVN jest dla nas dowodem na to, że warto podejmować nowe wyzwania i wychodzić poza schematy. Dzięki tej kampanii zdobyliśmy cenne doświadczenie, a także potwierdziliśmy, że nasze podejście do digital marketingu może przynosić spektakularne efekty także poza branżami, z którymi jesteśmy najczęściej kojarzeni.

Dlatego, jeśli szukasz partnera, który sprosta każdemu zadaniu, zapraszamy do współpracy
z Sales&More. Parafrazując słowa Ireny Kwiatkowskiej: żadnego wyzwania się nie boimy!