Player.pl
Mistrzowski sezon w Player.pl? Tylko z Sales&More! Sprawdź, jak udało nam się sprawić, aby nasi wydawcy i użytkownicy zostali naszymi sprzedawcami podczas transmisji ligi hiszpańskiej i włoskiej.
Sytuacja na rynku transmisji meczów piłkarskich
Użytkownicy nie mieli legalnego i skutecznego sposobu na oglądanie meczy piłkarskich wtedy, kiedy mieli na to ochotę. Jedynymi opcjami było opłacanie kanałów sportowych albo korzystanie z pirackich stron. Wyzwaniem więc było dotarcie do kibiców i przekonanie ich, że Player zapewnia atrakcyjną transmisję rozgrywek, tu i teraz!
Nasza misja, czyli co chcieliśmy osiągnąć
Celem działań było zwiększenie sprzedaży pakietów sportowych SVOD w Player.pl przez dotarcie do użytkowników tu i teraz, czyli takich, którzy szukają transmisji na chwilę przed rozpoczęciem się meczu albo nawet w trakcie jego trwania. Skupialiśmy się głównie na lidze hiszpańskiej i włoskiej.
Strategia w praktyce: kroki, które podjęliśmy
Wykorzystaliśmy komunikację skupioną na promocji transmisji meczów tam, gdzie są fani sportu. Zaangażowaliśmy do współpracy największe portale i kanały w social mediach skupiające kibiców FC Barcelony, Realu Madryt czy Juventusu Turyn.
Komunikacja skupiona była na promocji transmisji meczów piłkarskich, pojawiając się z reklamą w odpowiednim kontekście – dla danego meczu i dla danej ligi.
W swoich social mediach postawiliśmy na dowolność wydawców, aby uzyskać jak największą wiarygodność. Mieli oni dowolność prezentować produkt Playera tak, aby to było spójne z ich działaniami, dzięki czemu osiągnęliśmy wysokie dopasowanie do użytkowników.
Promocja przez zaufane kanały sprawiła, że Player stał się wiarygodnym miejscem do oglądania transmisji, dzięki czemu użytkownicy polecali go sobie nawzajem. W ten sposób staliśmy się komplementarną częścią portali piłkarskich, dając legalną alternatywę dla pirackich transmisji.
Efekty, a nawet znacznie więcej!
Osiągnęliśmy wolumen sprzedaży w wysokości kilkudziesięciu tysięcy transakcji bezpośrednio (postclick) i atrybucyjnie (postview). Uzyskaliśmy konwersję o 5% wyższą niż w podobnym produkcie pakietowym. ROI dla tej konkretnej kampanii został utrzymany na poziomie 10% (postclick) i 50% (postclick & postview).