Brand

Komputronik

Jak przekonać młodych odbiorców do Twojego produktu? Sprawdź, jak my to robimy na przykładzie kampanii dla marki Komputronik!

+40 Średnia wieku klientów przed rozpoczęciem działań

Analiza dotychczasowej działalności w mediach

Wieloletnie doświadczenie na rynku i wysoka rozpoznawalność wydawać by się mogły kluczem do sukcesu marki. Z przeprowadzonych badań wyniknęły jednak odmienne wnioski. Problemy, z jakimi mierzył się klient, okazały się być inne; starzejąca się grupa celowa (głównie mężczyźni +40), słabnąca pozycja na rynku, a co za tym idzie także spadający ruch na stronie i konwersja.

Nasza misja, czyli co chcieliśmy osiągnąć

Głównym celem kampanii realizowanej od lutego 2022 r. do lutego 2023 r. było zwiększenie ruchu na stronie sklepu. Jak to zrobić? Poprzez odmłodzenie grupy celowej i zainteresowanie jej brandem. Naszym zadaniem było dotarcie do Gen Y i Gen Z. W związku z tym pojawiły się także potrzeby poboczne, jak np. odświeżenie marki i rebranding czy zmiana strategii w obszarach lejka sprzedażowego.

Cel: odmłodzenie grupy docelowej.

Wyzwania, przed którymi staliśmy

Jednym z wyzwań, które stały przed nami było dopasowanie kampanii online do pocovidowych realiów; drożejąca elektronika czy możliwość odwiedzenia sklepu stacjonarnie zwiększała znacznie trudność tego zadania. Dodatkowo wysokobudżetowe kampanie konkurencji mocno wpływały na sytuację na rynku.

Strategia w praktyce: kroki, które podjęliśmy

W Sales&More wiemy, że niekonwencjonalne metody oraz nowatorskie podejście dopasowane do brandu najlepiej sprawdzają się przy osiąganiu sukcesów kampanii. Jednak, żeby przekaz trafił do klienta, musiały zostać dobrane odpowiednie kanały komunikacji, co wiązało się ze zmianą media mixu oraz holistycznym spojrzeniem na cały brand.

  • Rozpoczęliśmy od zmiany przez Klienta logotypu oraz identyfikacji marki i stylu komunikacji, który miał trafić do nowego odbiorcy.
  • Wykorzystaliśmy popularne wśród grupy docelowej social media: TikTok, Twitch, Reddit.
  • Zaangażowaliśmy do współpracy influencerów m.in. Ziemniaka.
  • Wykorzystaliśmy profil marki oraz kalendarz adwentowy w serwisie Olx, odsłaniający świąteczne okazje.
45% o tyle zwiększyliśmy przychód!

Efekty, a nawet znacznie więcej!

Komputronik przedstawił światu swoje nowe, młodsze oblicze, co przyniosło zamierzony efekt. W czasie rocznej kampanii zwiększyliśmy przychód aż o 45%, a sam udział w rynku wzrósł z 3,5% do 6%. Sprzedaż w najmłodszej grupie wyniosła aż o 50% więcej niż na początku kampanii!

50% o tyle zwiększyliśmy sprzedaż w najmłodszej grupie celowej.
70% o tyle zwiększyliśmy udział w rynku w porównaniu do początku kampanii
6% udział w rynku.

W tym projekcie wykorzystaliśmy:

Strategia Social Media

Czytaj więcej

Współpraca z twórcami

Czytaj więcej

Tworzenie Contentu

Czytaj więcej
Wykorzystaj nasze doświadczenie

Zainteresowany? Porozmawiajmy i stwórzmy Twoje case study

Kontakt