GAIA
Masz dość nieprecyzyjnej atrybucji w kampaniach, która zaniża wyniki i prowadzi do błędnych decyzji budżetowych? Inwestujesz w kanały last click, a sprzedaż stoi w miejscu? Rozumiemy Twoje wyzwania. Zobacz, jak nasze rozwiązanie pomaga przypisać wartość tam, gdzie rzeczywiście powstaje, zwiększając efektywność i ROI kampanii. Sprawdź nasze case study Gaia i przekonaj się, jak atrybucja oparta o AI zmienia reguły gry!
Komfort, wygoda i delikatność, czyli atrybucja sukcesu
Nasz klient Gaia jest producentem bielizny zapewniającej komfort, wygodę i delikatność. W swoim sklepie internetowym posiada szeroki asortyment produktów – od biustonoszy, przez majtki, stroje kąpielowe, aż po akcesoria i odzież nocną. W produkcji wykorzystują wyłącznie niepowtarzalne hafty i koronki oraz oryginalne, delikatne dzianiny, które są cenione przez kobiety.
Kwestionuj status quo
Przez lata współpracy wypracowaliśmy media mix, który efektywnie realizował założenia klienta. Od pewnego czasu dostrzegliśmy, że dotychczasowa efektywność naszych działań osiągnęła granice, które uniemożliwiają dalsze zwiększanie skali przy użyciu stosowanych wcześniej metod. Próby kończyły się spadkiem ROAS. Klient miał problem z przebiciem określonego wyniku sprzedażowego.
Z powodu blisko 2,5-krotnie wyższego CPA w działaniach Paid Social w porównaniu do Generic Paid Search (raportowanego w narzędziach analitycznych), brakowało przekonania o potrzebie zwiększania inwestycji w kanale Paid Social.
(Nie)proste rozwiązanie
Dostępne modele atrybucji nie dawały nam argumentów do zmiany splitu budżetowego, pomimo że widzieliśmy zarówno wysokie zaangażowanie klienta w kanał social media, gdzie zawsze można liczyć na świeże posty i najnowsze kolekcje bielizny, ale również zaangażowanie użytkowników pod postami.
Przypadek firmy Gaia idealnie wpasowywał się w wykorzystanie narzędzia AI Attribution. Mieliśmy tu do czynienia z niedoskonałością systemów trackujących. Postawiliśmy tezę, że źródła ruchu z poziomu TOFU są niedowartościowane, a znacznie przewartościowane są kanały domykające sprzedaż, czyli BOFU.
AI Attribution w działaniu
Nasze innowacyjne rozwiązanie pozwoliło nam na poznanie realnego wpływu kampanii reklamowych na sprzedaż. Dzięki wdrożeniu AI Attribution już na początku działania modelu udało nam się:
- Zidentyfikować kanały, które w media-mix GAIA – faktycznie napędzają sprzedaż.
- Potwierdzić tezę o tym, że kanały Paid Social mają zdecydowanie większy wpływ na generowanie konwersji, niż wskazywały na to dotychczasowe raporty analityczne.
- Odkryć kampanię „perełkę” w działaniach w Meta Ads, która do tej pory była znacznie niedowartościowana (z powodów ograniczeń plików cookie), a która ma kluczowe znaczenie dla generowania sprzedaży w sklepie.
Kluczowe są efekty
- Wzrost ROAS na całości działań marketingowych (MER) o ~50%.
- Wzrost wartości przychodu o 35%, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
- Przy zmniejszonej inwestycji w media o 10%.