Flyspot
Zdrapka, minigra czy klasyczna reklama display? Który z formatów jest najskuteczniejszy? Postanowiliśmy to sprawdzić!
Jaki był nasz cel?
Celem przeprowadzonego badania było porównanie efektywności trzech formatów reklamowych: klasycznej reklamy display, zdrapki i minigry. Test miał wskazać, który z nich generuje najwyższy poziom zaangażowania (engagement rate) i średni czas interakcji z reklamą, a także jaki jest ich wpływ na koszt pozyskania konwersji oraz kliknięć.
Jak przeprowadziliśmy test?
Badanie przeprowadzono na platformie Display & Video 360. Do testu wykorzystano trzy grupy reklam:
- grupa 1: klasyczna reklama display,
- grupa 2: reklama zdrapka,
- grupa 3: reklama w formie minigry.
Wszystkie reklamy kierowano do tej samej grupy odbiorców i wyświetlano je na tych samych pozycjach.
Jak zwiększyć zaangażowanie?
Zdrapka odpowiada za wygenerowanie największej liczby kliknięć o najniższym koszcie oraz ma najwyższy CTR. Jest więc idealna do zwiększania zaangażowania użytkowników.
W przypadku generowania konwersji najlepiej sprawdza się reklama display. Format ten generuje największy wolumen sprzedaży w najniższym koszcie pozyskania, jednak czas interakcji jest najniższy.
Minigra jest dobrym wyborem, gdy celem kampanii jest zarówno zwiększenie zaangażowania, jak i generowanie konwersji.