Flyspot

Zdrapka, minigra czy klasyczna reklama display? Który z formatów jest najskuteczniejszy? Postanowiliśmy to sprawdzić!

zadowolona kobieta gra w grę na telefonie

Jaki był nasz cel?

Celem przeprowadzonego badania było porównanie efektywności trzech formatów reklamowych: klasycznej reklamy display, zdrapki i minigry. Test miał wskazać, który z nich generuje najwyższy poziom zaangażowania (engagement rate) i średni czas interakcji z reklamą, a także jaki jest ich wpływ na koszt pozyskania konwersji oraz kliknięć.

mężczyzna gra w minigrę Flyspot

Jak przeprowadziliśmy test?

Badanie przeprowadzono na platformie Display & Video 360. Do testu wykorzystano trzy grupy reklam:

  • grupa 1: klasyczna reklama display,
  • grupa 2: reklama zdrapka,
  • grupa 3: reklama w formie minigry.

Wszystkie reklamy kierowano do tej samej grupy odbiorców i wyświetlano je na tych samych pozycjach.

wykres reklam Flyspot

Jak zwiększyć zaangażowanie?

Zdrapka odpowiada za wygenerowanie największej liczby kliknięć o najniższym koszcie oraz ma najwyższy CTR. Jest więc idealna do zwiększania zaangażowania użytkowników.

W przypadku generowania konwersji najlepiej sprawdza się reklama display. Format ten generuje największy wolumen sprzedaży w najniższym koszcie pozyskania, jednak czas interakcji jest najniższy.

Minigra jest dobrym wyborem, gdy celem kampanii jest zarówno zwiększenie zaangażowania, jak i generowanie konwersji.

W tym projekcie wykorzystaliśmy:

Kreacje Performance

Czytaj więcej

Programmatic Performance

Czytaj więcej

Strategia Digital Marketingowa

Czytaj więcej
Wykorzystaj nasze doświadczenie

Zainteresowany? Porozmawiajmy i stwórzmy Twoje case study

Kontakt