Eurosport

W 2022 roku piłka ręczna nie była w Polsce popularną dyscypliną. Sprawdź, jak zmieniliśmy to dzięki odpowiedniemu media mixowi.

Analiza dotychczasowej działalności w mediach

Piłka ręczna w 2022 roku nie była popularną dyscypliną w Polsce – zajmowała dopiero 5 miejsce według raportu Sponsoring Monitors 2022 (ARC Rynek i Opinia, styczeń 2023). Odzwierciedleniem tego była m.in oglądalność w TV i sprzedaż pakietów z kanałami Eurosport Extra w okresie rozgrywek. Kampanie prowadzone dotychczas nie były skalowalne. Wraz z Player.pl opracowaliśmy kampanię, która nie tylko zwiększyła świadomość widzów, ale też znacznie podniosła wolumen sprzedaży.

Wyzwaniem był ograniczony czas kampanii, która miała trwać 4 tygodnie. 

250 Wersji reklam wideo dopasowanych kontekstowo do użytkowników

Nasza misja, czyli co chcieliśmy osiągnąć

Naszym głównym celem było podniesienie wolumenu uruchomionych transmisji meczów piłki ręcznej na kanałach Eurosportu Extra dostępnych na platformie Player. Dodatkowo chcieliśmy w ten sposób uzyskać zwiększenie bazy subskrybentów Player. Skupiliśmy się na pakietach z kanałami Eurosportu Extra.

Wyzwania, przed którymi staliśmy

EHF Liga Mistrzów to wydarzenie dostępne tylko na kanałach Eurosportu, co poniekąd stanowiło przewagę. Jednak to dystrybucja stanowiła wyzwanie – kanały dostępne były tylko w telewizji kablowej, satelitarnej oraz na platformach streamingowych.

50% O tyle skróciliśmy ścieżkę usera

Wdrożone działania: co zrobiliśmy?

Zważając na krótki czas trwania kampanii, postawiliśmy na celowe działania oparte o precyzyjne targetowanie użytkowników zainteresowanych nie tylko szeroko sportem, ale przede wszystkim samą piłką ręczną. Strategia uwzględniała intensyfikacje działań w dni meczowe, a nawet bezpośrednio podczas trwania wydarzenia.

  • Podzieliliśmy strategie komunikacyjną na dwie grupy: informującą o konkretnych eventach i o ogólnym dostępie do EHF Ligi Mistrzów Piłki Ręcznej.
  • Wdrożyliśmy precyzyjne targetowanie reklam oparte o targetowanie kontekstowe, a także zaawansowane użycie customer match, custom intent oraz custom affinity.
  • Wykorzystaliśmy dedykowany Landing Page skracający i upraszczający ścieżkę użytkownika.
  • Stworzyliśmy spot video, który został wykorzystany do reklamowania pakietów.

 

Efekty, a nawet znacznie więcej!

Wolumen uruchomionych transmisji dla meczu otwarcia oraz kolejnych dwóch spotkań był o 50% wyższy niż dla porównywalnych meczów sezon wcześniej. Dodatkowo działania skutkowały sprzedażą pakietów zawierających Eurosport Extra wyższą o 82%, niż zakładały początkowe prognozy.

Zazwyczaj to działania w TV mają wpływ na efekty online. W przypadku tej kampanii efekt był odwrotny – działania online wpłynęły na poziom oglądalności w TV kanałów Eurosport. Total View Rating dla meczu otwarcia w TV był 25% wyższy niż w roku poprzednim. Dla dwóch kolejnych meczów osiągnęliśmy wzrost średnio o 30%.

Kampania wygrała Performance Marketing Diamonds EU za The most effective short-term performance campaign.

25% O tyle większy Total view rating w dniu otwarcia
50% O tyle skróciliśmy ścieżkę usera
200% O tyle zwiększyła się liczba subskrybentów

W tym projekcie wykorzystaliśmy:

Strategia Komunikacji

Czytaj więcej

Analityka kampanijna

Czytaj więcej

Produkcja Video

Czytaj więcej
Wykorzystaj nasze doświadczenie

Zainteresowany? Porozmawiajmy i stwórzmy Twoje case study

Kontakt