Canal+
Współtworzymy działania marketingowe od ponad 10 lat. Wspólnie wprowadzaliśmy nowe usługi i 2-krotnie przeprowadzaliśmy rebranding marki.
Jak wyglądały początki współpracy?
Naszą wspólną przygodę rozpoczęliśmy jeszcze, gdy Canal+ zajmował się wyłącznie sprzedażą pakietów TV satelitarnej i dekoderów. Dzisiaj w ofercie klienta znajdują się także Canal+ Online oparty o model subskrypcyjny oraz TVOD, czyli sprzedaż pojedynczych dostępów do filmów. Podczas ponad 10-letniej współpracy towarzyszyliśmy firmie Canal+ w fuzjach i rebrandingach: Cyfra+ → NC+ → Canal+.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Głównym celem współpracy było wygenerowanie wzrostu sprzedaży przy silosowym podejściu do wizerunku i efektywności. Planowaliśmy osiągnąć to, wykorzystując umiejętność działania w złożonych układach, na niezwykle konkurencyjnym rynku.
Jakie środki wykorzystaliśmy, aby dotrzeć do celu?
Zastosowaliśmy strategię składającą się z łączenia działań performance i afiliacji. Nasze niekonwencjonalne podejście zaowocowało zbudowaniem sieci na serwisach nieafiliacyjnych.
Współpracujemy z indywidualnie dobieranymi stronami dopasowanym do aktualnie promowanych wydarzeń w modelach performance. Sama funkcja display programmatic też uległa zmianie z wizerunkowej na sprzedażową.
Dodatkowo wprowadziliśmy strategię segmentacji geograficznej opierającej się na analizę prawdopodobieństwa zakupu w zależności od miejsca zamieszkania.
Efekty naszej kampanii? Liczby mówią same za siebie!
Ponad 50% działań programmatic kierowanych zostało na działania prospectingowe, co wiązało się także z około 50% udziałem programmatic w budżecie performance. Nowa afiliacja oparta o indywidualnie dobierane strony przyniosła ponad 50% wygenerowanego wolumenu sprzedaży, a skuteczny geotargeting przyniósł wzrost sprzedaży o ok. 10%.
Osiągnęliśmy także koszty eCPS z działań programatycznych niższe niż średni eCPS w całej kampanii!